Área Privada:
  •  






Actualitat

El sedentarisme duplica el risc de mort 

Un estudi australià revela que els adults que passen asseguts una gran part del dia (almenys, 11 hores), gairebé dupliquen el risc de mort en comparació amb els que ho estan menys de 4 hores diàries. 

14/05/2012 

La directora d’aquest treball, Hidde van der Ploeg, de la Universitat de Sidney, afirma que no només s’ha de parlar a la població dels beneficis de fer exercici, sinó també sobre el perjudici que suposa passar molta estona asseguda. “Quan la persona està dreta o camina, té actius els músculs de les cames, fet que contribueix a eliminar la glucosa i els greixos de la sang”, afegeix Van der Ploeg.

El risc augmenta un 40%
L’equip de treball va recollir dades de 220.000 persones majors de 45 anys de Nova Gal·les del Sud, a Austràlia, entre el 2006 i el 2008. Totes van completar una enquesta sobre la seva salut general, les malalties, l’exercici que practicaven, si fumaven o no i, per descomptat, quantes hores estaven assegudes al dia. Es va concloure que les que ho estaven 11 hores o més, tenien un 40% més de possibilitats de morir en els tres anys següents que les que ho estaven menys de quatre hores diàries.

Quin és el nivell d’activitat que es recomana?
D’acord amb l’estudi, els adults passen el 90% del temps lliure asseguts, i menys de la meitat compleix les recomanacions d’exercici físic de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Almudena Sánchez-Villegas, professora titular de medicina preventiva i salut pública de la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, explica: “L’OMS recomana, per a adults i persones més grans de 65 anys, un mínim de 150 minuts setmanals d’activitat física aeròbica moderada (córrer amb una intensitat suau, caminar) o bé un mínim de 75 minuts setmanals d’activitat física intensa (aeròbic, esquaix,...). Per a nens de 5 a 17 anys, recomana la pràctica diària de 60 minuts d’activitat física”.

Un estudi fiable
“Es tracta d’un estudi rigorós i amb un disseny epidemiològic adequat, que es basa en una mostra molt àmplia d’adults que confirma els resultats d’altres estudis que han trobat una relació entre el nivell de sedentarisme i certes patologies cròniques que prevalen molt, com el càncer (principalment, de colon i mama), les malalties cardiovasculars, la diabetis i l’obesitat”, explica Sánchez-Villegas.

Situació a Espanya
“Segons l’Enquesta Nacional de Salut del 2006 (l’última que està disponible), el 32,7% de la població espanyola passa la major part del temps asseguda a la feina. A això, s’hi ha de sumar que el 39,4% de la població adulta i el 20% dels nens no fa esport durant el temps lliure. El 60% de la població adulta declara que no fa tot l’esport que li agradaria fer i el 42% al·lega que el principal motiu pel qual no en fa és la manca de temps” conclou Sánchez-Villegas.

Accés a les publicacions de la notícia:

La malaltia cardiovascular es pot prevenir i controlar. Apunta't gratis a reduir el teu Risc Cardiovascular amb Adeslas SegurCaixa.

Tornar a noticies