Área Privada:
  •  






Actualitat

Aliats contra el restrenyiment  

La Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu (FEAD) recorda la importància de seguir una dieta rica en fruites i verdures per prevenir el restrenyiment. 

30/03/2020 

D’acord amb les dades ofertes per la guia de l’estrenyiment de la World Gastroenterology Organisation (WGO), aquest problema intestinal afecta aproximadament un 20 % de la població mundial. La prevalença del restrenyiment a casa nostra té unes xifres semblants, ja que oscil•la entre el 12 i el 20 %.

Què és i qui pateix restrenyiment?
Es considera que una persona té restrenyiment crònic quan, durant almenys tres mesos, apareixen almenys dos d’aquests símptomes: menys de tres deposicions a la setmana, presència d’excrements durs, secs i amb poca quantitat, sensació d’obstrucció, necessitat d’ajuda per poder evacuar o evacuacions fluixes poques vegades.
Segons els experts de la Clínica Mayo, el restrenyiment està relacionat amb l’edat (els adults grans tenen més probabilitats de patir-ne), el sexe (aquest problema intestinal és més freqüent en dones), l’escassa hidratació, el sedentarisme, el consum de certs medicaments (com ara sedants, estupefaents, alguns antidepressius o medicaments per abaixar la pressió arterial) i patir un trastorn mental, com depressió o un trastorn de l’alimentació.

Consells per tenir uns budells “feliços”
Els experts de la Fundació Espanyola de l’Aparell Digestiu (FEAD) recorden que, per evitar-ho i combatre-ho, és molt important seguir una dieta rica en fibra ja que aquesta part comestible de les plantes, incrementa en major grau la massa fecal. Així, per afavorir les evacuacions intestinals, els experts de la FEAD recomanen seguir un estil d’alimentació saludable, que inclogui:

  • Tres peces de fruita diàries, preferentment senceres i amb pell quan sigui comestible, ja que la fibra es troba majoritàriament a la polpa i a la pell.
  • Consumir diàriament entre quatre i sis racions de productes que continguin farina, preferiblement integral o enriquida amb segó de blat per la seva major aportació de fibra. Com, per exemple: cereals per esmorzar, pa integral en els àpats o com a menjar en si, com la pasta o l’arròs integrals.
  • Incloure a la dieta setmanal de dues a cinc racions de llegums, ja que són una de les principals fonts de fibra. Se suggereix fer-los servir en lloc dels cereals i cuinar llegums afegint-hi cereals, atès que augmenta el valor biològic del contingut proteic. Com a exemples tenim les llenties amb arròs, minestra amb patates o humus amb pa, etc.

FONTS:

Estreñimiento. Fundación Española del Aparato Digestivo (FEAD)

Clínica Mayo 

Millora la teva salut i qualitat de vida. Apunta't als serveis de prevenció i plans de cures que t'interessin

Tornar a Notí­cies