Área Privada:
  •  






Actualitat

Les embarassades i la dieta mediterrània  

Els antioxidants, com l’oli d’oliva, el peix, la fruita i els llegums, són beneficiosos per al fetus, ja que el protegeixen, en el futur, d’asma i al·lèrgies.  

15/01/2012 

L’any 1997, un grup de científics espanyols, mexicans i grecs van seleccionar 468 dones, registrades en clíniques de l’illa de Menorca, i els van fer un seguiment durant l’embaràs i fins que els fills van fer 6 anys i mig. Les puntuacions van oscil·lar del 0 al 7, en funció del consum d’aliments inclosos en la dieta mediterrània. Durant el període de seguiment i mentre es va sotmetre els nens a proves d’al·lèrgia, les mares van haver d’informar dels problemes respiratoris dels fills.

Fruita, verdures, peix i llegums
Els resultats van avalar que un 66% de les dones que, durant l’embaràs, havien seguit una dieta mediterrània estricta, van tenir fills més sans i amb menys símptomes asmàtics. Així, doncs, el fet d’ingerir fruites i verdures més de 8 vegades a la setmana; peix, més de 4 i llegums, més de 3, contribueix a protegir la salut dels fills. Segons els científics, l’estudi revela que el consum de cereals durant l’embaràs, que també són rics en antioxidants, té un efecte preventiu contra l’asma infantil, similar al de fruites i verdures.

Els aliments protegeixen de l’asma
Leanne Male, subdirector del centre d’Investigació de l’Asma a la Gran Bretanya, va precisar que les conclusions de l’estudi són d’especial interès, sobretot per a les mares d’aquest país, un dels que tenen l’índex d’asma infantil més alt del món (un de cada 10 nens pateix aquesta malaltia a la Gran Bretanya).

Menys carn vermella i més peix
Tot i que els resultats de l’estudi no van ser estadísticament significatius, els investigadors subratllen els beneficis importants de consumir una dieta mediterrània durant l’embaràs. A més, el consum de peix, ric en àcids grassos, per la seva capacitat antiinflamatòria, es vincula a una reducció del risc d’al·lèrgies en els nens. Pel contrari, els científics desaconsellen consumir carn vermella més de 3 vegades per setmana, ja que augmenta el risc de patir aquestes malalties.

Assegura la teva salut i la del teu nadó. Apunta't al Pla de Cures de l'Embaràs i el Puerperi, gratis amb Adeslas SegurCaixa.