Área Privada:
  •  






Actualitat

Dormir bé per menjar millor 

Les hormones que inciten la gana es “desperten” per la falta de son. Dormir unes 8 hores al dia ajuda a mantenir el pes ideal. 

02/01/2012 

Javier Salvador, president de la Societat Espanyola d’Endocrinologia i Nutrició (SEEN), explica: “hi ha dues hormones relacionades amb la gana que es modifiquen per falta de son: la leptina, que inhibeix la sensació de gana, i la ghrelina, que estimula la gana. Dormir poques augmenta les concentracions de ghreluna i disminueix les de leptina, circumstàncies que estimulen la gana”.

Almenys, 8 hores
Nombrosos estudis demostren la relació que hi ha entre les hores de son i l’obesitat. Albert Lecube, coordinador del Grup de Treball d’Obesitat de la SEEN, afirma que “Si durant un període de 6 anys s’augmenten les hores de son de 6 o menys fins a 7-8 hores, l’augment de l’Índex de Massa Corporal (IMC) i l’acumulació de greix corporal són menors”.

Bons hàbits des de nens
El president de la Societat Espanyola de l’Estudi de l’Obesitat (SEEDO), Felipe Casanueva, adverteix que algunes pràctiques esteses entre els nens espanyols, com dormir menys de vuit hores o no esmorzar, no tenir les hores de descans necessàries fa que augmentin les ganes de menjar aliments rics en greix i sucres. Casanueva recorda la importància de l’obesitat infantil, que ja “donat un alt percentatge de nens obesos manté aquest trastorn quan són adults”.

Una “assegurança” a llarg termini
Segons Casanueva, els nens que dormen bé els primers 11 anys de vida redueixen les possibilitats de patir obesitat quan siguin grans, independentment de les hores que passin mirant la televisió, la situació econòmica dels pares o la quantitat d’activitat física que facin. “En els nens, dormir 5 hores o menys gairebé duplica el risc de ser un adult obès”, conclou Lecube.

Mantingues el teu pes en nivells saludables. Apunta't gratis a prevenir l'obesitat amb Adeslas SegurCaixa.