Área Privada:
  •  






Actualitat

Consum de calci: més no és pas millor 

D’acord amb un equip d’investigadors suecs, consumir més calci del que es recomana no només no és bo per a la salut òssia, sinó que podria ser fins i tot perjudicial.  

18/07/2011 

L’estudi, que va ser publicat al British Medical Journal, va analitzar la relació entre la ingesta de calci i el risc de fractures i la salut òssia en general en més de 61.000 dones, a les quals es va fer un seguiment durant 19 anys. En total, es van registrar 14.000 fractures, entre les quals més de 3.800 es localitzaven als malucs. 

 Consum de calci
Per a dones més grans de 50 anys, les autoritats sanitàries americanes fixen la quantitat diària recomanada de calci en els 1.000 mg diaris ingerits a partir d’una combinació de dieta i suplements. Atès que alguns treballs d’investigació relacionen l’excés de calci amb càlculs renals i un augment del risc d’accidents cardiovasculars, el nivell màxim de calci diari recomanat s’estableix en 2.000 mg per dia al a les dones en aquest grup d’edat.

  Ni molt..., ni poc
Segons les dades que es recullen a l’estudi, les dones que van consumir una quantitat de calci per sota dels 750 mg van presentar més probabilitats de patir fractures. Així mateix, el treball també va constatar que les dones que van ingerir més calci (per sobre de 1.100 mg al dia) augmentaven el risc de patir una fractura de maluc.
  A la cerca del terme mitjà
Pel que fa a aquest treball, Jo Ann Manson, professora de medicina de la Harvard Medical School de Brigham (Boston, EUA) i de l’Hospital de la Dona, ha declarat que “l’estudi confirma que els nivells moderats d’ingesta de calci són els millors per a la salut òssia i també que consumir més calci no és pas millor. Hem de recomanar als nostres pacients que consumeixin una quantitat diària de calci entre 1.000 i 1.200 mg. Suposant que moltes dones en consumeixen uns 700 mg a partir de la dieta, la majoria en necessita un suplement addicional d’uns 500-600 mg al dia. La realitat és, tanmateix, que moltes dones prenen una dosi massa alta de calci (sovint entre 1.200 i 1.500 mg al dia en els suplements), i això podria ser perjudicial per a la salut”.

   Millora la teva salut i assegura la teva qualitat de vida. Inscriu-te gratis en el Plans de Prevenció ¨d’Adeslas