Área Privada:
  •  






Actualitat

Moure les cames, cuidar el cor 

Una investigació australiana demostra que estar assegut durant molt de temps, sense aixecar-se a estirar les cames augmenta, els riscos de malalties cardiovasculars.    

01/02/2011 

Són molts els estudis que sostenen els avantatges de fer exercici de manera regular. No obstant això, aquest és el primer treball científic que afirma que estar molt de temps assegut continuadament és potencialment nociu per a la salut.  

 És un risc, el sedentarisme?  
La doctora Genevieve Haely, de la Universitat de Queesland (Austràlia) i autora principal d’aquesta investigació, explica el següent: “La nostra feina demostra que el sedentarisme prolongat ha de ser considerat un comportament de risc per a la salut, cosa que haurien de tenir en compte les futures guies de salut pública. Aquestes conclusions poden tenir implicacions per a les persones que passen molt temps assegudes, com els treballadors de les oficines”.

Característiques de l’estudi
La investigació ha observat els hàbits de 4.757 homes i dones amb una edat mitjana de 45 anys. Per saber la quantitat de moviment corporal que feia cada persona i l’energia gastada, els científics van utilitzar acceleròmetres. En l’estudi també es van tenir en compte els nivells de colesterol, triglicèrids, glucosa i insulina a la sang dels participants, com també la pressió arterial, la circumferència de la cintura (un important indicador de salut cardiovascular) i les concentracions de proteïna C reactiva (un marcador d’inflamació i de risc cardíac).

Estirar les cames per reduir cintura
D’acord amb les conclusions del treball, les persones que passaven llargs període asseguts sense posar-se dempeus, tenien més circumferència de cintura, més nivells de proteïna C reactiva i baixes concentracions de colesterol bo a la sang (HLD). Les persones que s’aixecaven amb freqüència, encara que passessin hores assegudes en total tenien una mida de circumferència de cintura acceptable i bons nivells de proteïna C reactiva i de glucosa.

Tecnologia i sedentarisme
Els autors de l’estudi subratllen que, atès que les innovacions tecnològiques permeten fer molts activitats sense necessitat de desplaçar-se, és molt probable que el sedentarisme augmenti en el futur. Així, regular el temps que s’està assegut i fer exercici de manera regular són dos missatges saludables que cada vegada tindran més importància.

La malaltia cardiovascular es pot prevenir i controlar. Inscriu-te al nostre Pla de Risc Cardiovascular, gratis a Adeslas Prevenció.