Área Privada:
  •  






Actualitat

Hores de son, ictus i salut cardiovascular 

Segons investigacions recents, dormir molt no és pas millor que dormir poc. Per tant, per cuidar-se, el més recomanable és dormir entre 6 i 9 hores al dia. 

18/07/2011 

La Societat Espanyola de Cardiologia s’ha fet eco d’un estudi retrospectiu que va elaborar un grup d’investigadors italians en què es relacionaven els accidents cardiovasculars i les hores de son. El treball ha tingut en compte 15 recerques prèvies, totes fetes amb un seguiment superior a 3 anys, ha inclòs més de 470.000 persones i ha analitzat més de 16.000 problemes cardíacs, entre els quals hi ha hagut més de 4.000 esdeveniments coronaris i 3.478 ictus.

Dormir el temps just
D’acord amb l’estudi, tant dormir poc (menys de 5-6 hores per nit) com dormir molt (més de 8-9 hores) s’associen amb el fet de tenir més risc de desenvolupar una malaltia coronària i patir ictus. L’equip d’investigadors italians, que dirigeix Francesco P. Cappuccio, també ha relacionat les hores de son amb les probabilitats de desenvolupar qualsevol malaltia cardiovascular o fins i tot de morir, i conclou que l’associació d’aquestes patologies greus amb una durada curta del son és dèbil. Tanmateix, les dades van mostrar que la relació entre aquests esdeveniments i una durada més gran del son sí que era significativa.

Per què passa això?
Els problemes de son s’associen amb alteracions en els nivells de leptina i grelina, que podrien produir, al seu torn, un increment de la gana i, com a conseqüència, una ingesta calòrica, amb el possible desenvolupament d’obesitat i alteracions glucídiques, que s’associen a un risc cardiovascular superior.

Limitacions de l’estudi
La realitat és que els hàbits del son poden tenir una influència directa sobre la salut cardiovascular de les persones. Encara que la investigació exposada és d’un interès apreciable, segons l’especialista en cardiologia doctor Iván Javier Núñez Gil, també peca d’algunes limitacions com, per exemple, no tenir en compte les migdiades en el còmput d’hores dormides.

La malaltia cardiovascular es pot prevenir i controlar. Inscriu-te al nostre Pla de Risc Cardiovascular, gratis a Adeslas Prevenció.