Área Privada:
  •  






Actualitat

Els “teleaddictes” pateixen més diabetis 

El sedentarisme propi de la vida actual incrementa el risc de patir obesitat i patologies que s’hi associen, com la diabetis. 

30/09/2011 

Asseure’s davant el televisor és una activitat quotidiana en molts indrets del món, un costum que incrementa les possibilitats de patir diabetis. Els europeus passen un 40% del temps lliure diari davant del televisor (unes tres hores); els australians, un 50% (unes quatre hores); i als Estats Units, gairebé se n’hi passen un 60% (unes cinc hores). “Si apaguessin l’aparell i fessin alguna cosa més vigorosa, dues de cada mil persones al món podrien evitar aquestes malalties”, afirmen investigadors de l’Associació Mèdica dels Estats Units.

Més activitat física i menys conductes sedentàries
Els resultats d’una nova investigació que s’ha fet a l’Escola de Salut Pública de la Universitat de Harvard, afirmen que si la gent reduís el nombre d’hores que es passa mirant la televisió, podrien evitar molts problemes de salut.

Mortalitat prematura
El treball, dirigit per Frank Hu i el seu equip, va analitzar dades de 175.000 persones, comparant els riscos de salut associats a mirar la TV. D’acord amb els resultats, Hu va afirmar: “per cada dues hores que la gent es passa al sofà mirant la TV cada dia, augmenta un 20% el risc de patir diabetis tipus 2 i, en un 15%, el de patir malalties cardíaques. A més, aquelles persones que miren la televisió més de tres hores diàries mostren un risc més alt de morir prematurament (13%)”. Segons els resultats, per cada 100.000 persones que mirin la TV dues hores/dia, 38 moriran per malalties cardiovasculars i 176 desenvoluparan diabetis tipus 2. El director de la investigació afegeix: “els videojocs i passar hores a internet tenen efectes similars”.

La mitja hora més ben empleada
D’acord amb el doctor Iain Frame, de Diabetis UK, “aquest estudi hauria de ser un toc d’atenció sobre els riscos de dur un estil de vida sedentari. L’evidència demostra que l’activitat física pot reduir un 60% el risc de diabetis de tipus 2”. Els experts recorden que trenta minuts d’activitat física, 5 dies a la setmana, mantenen el cor sa.


Cuida't la diabetis per viure en salut. Inscriu-te al nostre Pla de Prevenció i Cura de la Diabetis, gratis a Adeslas Prevenció.

Tornar a Notícies