Área Privada:
  •  






Consells

Els horaris per dormir sí que importen  

Els mals hàbits de son poden tenir conseqüències per a la salut. 

25/11/2019 

Tots sabem que és important dormir bé, i en la mesura del que sigui possible, mantenir horaris regulars, com també dormir el que cal. 
No obstant això, molta gent, per diversos motius, dorm durant el dia, canvia sovint l’hora d’anar a dormir o la durada del son. Un estudi recent ha associat la variabilitat d’horaris i la durada del son amb més risc de malalties metabòliques com la diabetis, els triglicèrids elevats, l’obesitat abdominal o la hipertensió.

Recomanacions per millorar la qualitat del son de les persones que no poden mantenir horaris regulars:   

  • L’àpat abans d’anar a dormir, independentment de l’hora a la qual vagis al llit, ha de ser lleuger i sense cafeïna, picant, dolços ni alcohol.  
  • Una hora abans d’anar al llit evita les pantalles, els sorolls i els llums potents. Fes activitats relaxants com llegir, conversar tranquil·lament o simplement estar relaxat.       
  • Prepara el dormitori amb llum suau i temperatura agradable, no tinguis la temptació de veure la televisió al dormitori, ni deixis el mòbil a mà.      

I si treballes de nit...   

  • Procura no conduir quan tornis a casa al matí.   
  • Evita la llum intensa del dia posant-te ulleres de sol.  

Si malgrat aquestes mesures no pots dormir bé, consulta el metge.          

 Fonts (en espanyol):
Patrones de sueño irregulares se asocian con anomalías metabólicas. ICNS instituto (INSTITUTO DE CIENCIAS DE NUTRICIÓN Y SALUD)

Estrategias para Dormir para Trabajadores por Turnos. National Sleep Foundation.  Página visitada en Junio, 2019.

Tornar als consells