Área Privada:
  •  






Consells

Els nens i la verdura 

Consells per afegir verdures a les receptes que més agraden als nens. 

30/03/2020 

Tot i que els experts en nutrició recomanen que gran part dels aliments que consumim siguin d’origen vegetal, la realitat és que un plat de verdura pot no resultar apetitós.

Per a aquells nens (i no tan nens) reticents a menjar verdura, també es pot aconseguir que en mengin afegida a les seves receptes preferides. Per exemple:

  • Salsa per a pasta amb tomàquet, carn picada, alfàbrega, afegint-hi ceba, porro i pastanaga.
  • Hamburgueses: afegeix xampinyons picats a la carn, condimenta’ls i cuina-ho com sempre. Prova-ho també amb mandonguilles.
  • Quan facis lasanya substitueix làmines de pasta per talls d’albergínia o carbassó.
  • Fes empanades o crestes clàssiques de tonyina o carn, i també de samfaina o espinacs.
  • Gratinats: pots posar formatge ratllat barrejat amb carbassó o carbassa ratllats.
  • Quan facis batuts de fruita, afegeix-hi alguna verdura: remolatxa, pastanaga, espinacs ...
  • I als pans de pessic casolans substitueix part de la farina i el sucre per pastanaga o carbassa.

Per descomptat hi ha moltes oportunitats per ensenyar als nens la importància d’una bona alimentació i els avantatges de menjar verdures: anar a comprar amb ells, involucrar-los en la selecció dels menús familiars, ajudar a la cuina en la mesura de les seves possibilitats i donar exemple menjant verdures cada dia ... tot ajuda a fer que els nens aprenguin a alimentar-se i nodrir-se adequadament. 


Fonts:

Consejos para que los niños coman verduras. Asociación española de Pediatría de Atención Primaria (AEPap).

Colocar más verduras en las comidas. Asociación Americana del Corazón.

Cómo comer más frutas y verduras. Asociación Americana del Corazón.

Pàgines visitades el març del 2020.

Tornar als consells