Área Privada:
  •  






Consells

Cal enfortir el “core” per evitar el mal d’esquena 

Els dolors de la zona inferior de l’esquena sovint són d’origen muscular. Per prevenir-los i evitar lesions, cal enfortir els músculs centrals del cos. 

11/06/2018 

Què és el core?
Core significa centre o nucli. Respecte del cos, és la zona on hi ha el centre de gravetat, és a dir, el conjunt d’ossos, articulacions, músculs i tendons de la zona abdominal i de la part baixa de l’esquena.

La funció del core és estabilitzar el cos. El fet de no tenir prou to muscular en aquesta zona pot derivar a mal d’esquena i pot causar lesions per haver fet exercici, per moviments quotidians simples i, fins i tot, per estar asseguts, dempeus o estirats.

Tenir aquesta part del cos ben tonificada produeix un efecte de “faixa” al voltant de la columna lumbar. D’aquesta manera, a més d’aconseguir beneficis estètics i afavorir les bones positures, preveu lesions i mals d’esquena.

Qualsevol exercici pot ajudar a enfortir els músculs del cos, tot i que disciplines com pilates o ioga ofereixen exercicis específics per enfortir-los.
Com a exemples d’exercicis podem citar la planxa clàssica, la planxa lateral, els abdominals clàssics amb les cames elevades, els abdominals hipopressius o la bicicleta amb les cames des de terra.
Fes exercici moderat de manera habitual i dedica uns minuts a enfortir el core: l’esquena t’ho agrairà.

Per a més informació, identifica’t com a assegurat d’Adeslas i consulta l’article “Prevenció dels trastorns de l’esquena

Tornar als consells