Área Privada:
  •  






Consells

Arxiu Consells de Salut 

 

Consells per mantenir-se hidratat

Beure el necessari és imprescindible perquè el nostre organisme funcioni correctament.

Cuinar amb els nens

Estar més temps a casa ens pot ajudar a aprendre coses noves. Què et semblaria començar a cuinar amb els teus fills?

Fer la compra per internet

Coneix els requisits dels webs i com pots omplir el carret d’anar a comprar de manera segura.

Antisèptics hidroalcohòlics i risc d’intoxicació en infants

Ingerir-ne o fer-los servir de manera inapropiada pot posar en risc la salut

Coneix i evita la gota

Recomanacions d’estil de vida per reduir el risc d’aquesta dolorosa malaltia.

Dorm el que cal per mantenir la salut

Dormir menys del que cal pot afectar negativament la salut. Dormir més, també.

Estil de vida i càncer de còlon

El 31 de març és el Dia Mundial contra el Càncer de Còlon. Recordem què pots fer per reduir el teu risc de patir aquesta malaltia.

Els nens i la verdura

Consells per afegir verdures a les receptes que més agraden als nens.

Tingues cura dels peus a l’hora de fer exercici

Recomanacions per tenir cura dels peus, especialment quan facis exercici.

Els àcids grassos Omega 3

Necessaris per a una bona salut, només els podem obtenir a través d’aliments.

El fum de segona i tercera mà

Descobreix per què és important no fumar, en cap cas i sense excepció, en llocs tancats.

Si has de perdre pes, no tinguis pressa

Descobreix els perills de les dietes extremes i els avantatges de perdre l’excés de pes a poc a poc.

La dismenorrea

Com es pot disminuir el dolor que afecta 1 de cada 3 dones quan tenen la menstruació.

Els sucres i edulcorants

Recomanacions sobre el consum de sucres i edulcorants durant tota la vida.

La grip

Coneix sis mesures fàcils que t’ajudaran a prevenir el contagi d’aquesta malaltia.

Exercici: bo també per a la pell

Ser físicament actiu beneficia la salut de l’òrgan més gran del nostre cos.

Esternudar o tossir

Consells per fer-ho correctament i evitar encomanar res als altres.

El peix i el mercuri

Les autoritats sanitàries aclareixen per què és recomanable consumir peix i en certs grups poblacionals limitar el consum del que té un contingut alt en mercuri.

L’embaràs i l’alcohol

Cuida la salut del teu fill des d’abans d’estar embarassada sense consumir alcohol.

Els horaris per dormir sí que importen

Els mals hàbits de son poden tenir conseqüències per a la salut.

Dia Mundial de la MPOC

La Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica (MPOC) és un important problema de salut que es pot prevenir.

Punxar la insulina “sense fer mal”

Injectar de manera suau, però amb decisió, i altres maneres d’alleujar la sensació dolorosa en posar la insulina.

El codi PEGI

Una ajuda per prendre decisions informades a l’hora de comprar jocs d’ordinador.

Visita el dentista amb regularitat

Fer-se revisions periòdiques és la millor manera d’evitar problemes de salut (i no només de la boca o les dents). Descobreix per què.

Dia Mundial del Càncer de Mama

Com cada any, se celebra el 19 d’octubre. Recordem les claus per prevenir-lo.

Mites i errors sobre la hipertensió

La hipertensió és una malaltia seriosa i pot donar lloc a complicacions importants.

La higiene de les mans i els mòbils

Els telèfons mòbils contenen una gran quantitat de microorganismes. Un parell de mesures higièniques poden evitar el contagi de malalties.

Mesura de la tensió arterial

Coneix com i amb quina freqüència t’has de prendre la tensió arterial.

Prevenir les hemorroides

Tot i que gairebé ningú no en parla, pràcticament la meitat de les persones adultes tenen hemorroides. Consells per prevenir-les.

Motxilles escolars

Triar-la i fer-la sevir correctament prevé el mal d’esquena.

Lactància materna

Amb motiu de la setmana mundial de la lactància materna, que se celebra cada any la primera setmana d’agost, en recordem tots els avantatges.

7 mesures per prevenir el càncer digestiu

El Dia Mundial de la Salut Digestiva se celebra cada 29 de maig. Enguany s’ha centrat a recordar les mesures preventives més importants per prevenir els diferents tipus de càncer de l’aparell digestiu.

Urticària: consells per reduir la picor

La urticària és una reacció de la pell en què apareixen erupcions en forma de favasses que piquen molt. Poden aparèixer en qualsevol zona del cos.

Les TIC en la infantesa

Recomanacions per fer un bon ús de les tecnologies de la informació i comunicació

La gent gran i les onades de calor

Coneix les raons per les quals la gent gran és més propensa a patir les conseqüències de les onades de calor.

Els sistemes de retenció infantil

Malgrat que és una de les mesures de prevenció més eficaces, més de la meitat dels nens encara viatgen en cotxe amb cadiretes no adequades a la seva talla o no ben col·locades.

La diabetis, l’estiu i la pell

Recomanacions perquè les persones amb diabetis cuidin la pell especialment durant l’estiu i els mesos de calor.

Banyar-se als rius, pantans i llacs

Recomanacions per evitar accidents aquest estiu

El peu d’atleta

Recomanacions per prevenir les infeccions per fongs als peus, més freqüents en temporades de calor.

Si tens diabetis, vacuna’t

L’OMS ens recorda que les vacunes funcionen i protegeixen de malalties infeccioses a persones de totes les edats.

Activitat física per a bebès

Descobreix quins exercicis pot fer un bebè i com ajudar-lo.

Feina nocturna i son

Dormir prou i descansar bé poden ser un problema per a les persones que treballen per torns. Recomanacions per aconseguir-ho.

El cadmi i els aliments

Consells per reduir el consum d’aquest metall considerat de risc per a la salut.

Higiene del son

A Espanya, una de cada tres persones té problemes per dormir. Seguir alguns consells pot ajudar a millorar el son i la qualitat de vida.

La llet i els productes làctics

Els productes làctics són necessaris per envellir amb salut. Recomanacions de consum per a persones grans.

Tingues cura de les genives, cuida’t

Les malalties periodontals són molt freqüents a Espanya. Evitar-les i tractar-les tan aviat com sigui possible és important per no perdre peces dentals.

Candidiasi vaginal

Recomanacions per prevenir-la

La diabetis i el sobrepès

Conselles per aconseguir un pes saludable cuidant la diabetis.

Conjuntivitis infecciosa

La inflamació de la conjuntiva de l’ull pot estar provocada per una infecció. Recomanacions per cuidar-la i evitar que s’encomani.

Fumar afecta també la pell

Una altra raó per deixar l’hàbit de fumar. Els efectes del tabac sobre la pell són nombrosos i no tan sols estètics.

Els greixos alimentaris

Són imprescindibles perquè funcioni el cos, però alguns són més saludables que d’altres. Fem algunes recomanacions de consum.

Ensenya a menjar bé a la teva família

5 claus que cal tenir en compte

Al•lèrgia als àcars de la pols

Web per a pacients al•lèrgics de la Sociedad Española de Inmunología Clínica, Alergología y Asma Pediátrica (SEICAP)

La teva activitat física, és moderada o intensa?

La intensitat reflecteix l’esforç que cal per fer una activitat o exercici físic, i es pot mesurar. Aquí pots saber la intensitat de les teves activitats habituals.

El còlic del lactant

Coneix què és i què fer durant els episodis de plor inconsolable.

Els nens i el temps de pantalla

El temps que un nen està davant d’una pantalla no ha de superar el que es recomana per a l’edat.

Els medicaments i la caducitat

Consells per conservar i prendre fàrmacs sense riscos.

La malaltia d’Alzheimer, primers símptomes

Reconèixer-los com més aviat millor ajuda a detectar i aturar la progressió de la malaltia.

Tens MPOC? Alimenta’t bé

Estar ben nodrit és fonamental per millorar la funció pulmonar i la qualitat de vida de les persones que tenen la malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC).

Els aliments processats

Són aliments transformats per conservar-los, fer-los més nutritius i més barats. Els aliments processats no són “dolents” per si sols.

Els seients per banyar el bebè

No estan pensats per jugar i només s’han de fer servir en presència d’un adult responsable.

Insulina per tractar la diabetis

Aprèn la tècnica per injectar-te correctament la insulina

On s’ha de punxar la insulina?

Com has de triar la zona on t’injectaràs la insulina.

La gent gran i la falta de gana

Independentment del motiu pel qual es produeixi aquesta inapetència, alguns consells poden ajudar a nodrir-se millor

Diabetis gestacional

Com ens hem de cuidar després del part i a llarg termini

Els llegum: rics, nutritius... i barats

Coneix totes les propietats d’aquest ric aliment, i consumeix-lo tot l’any.

Asma induïda per exercici

Tots els infants poden fer exercici, i n’han de fer, per mantenir un estil de vida saludable. També els que tenen asma.

Menjar a poc a poc, menjar bé

Quan parlem de menjar bé, no només ens referim a la quantitat i a la varietat d'aliments. També parlem, entre d’altres coses, de la velocitat amb la qual hem de menjar.

Pigues i taques a la pell

Generalment són inofensives, la gran majoria no doloroses, però cal revisar-les perquè de vegades resulten ser cèl•lules precanceroses o càncer de pell.

Com hem de revisar les pigues i les taques a la pell

Com a part de la prevenció del càncer de pell, és important dedicar, un cop al mes, uns minuts a revisar la pell.

Per una infància sense fums

Ningú no en dubte: el tabac causa la mort. Això no obstant, no tothom és conscient del dany que fa en les criatures.

Menja castanyes

Els fruits del castanyer tenen menys contingut en greixos i calories respecte d’altra fruita seca.

Actua de pressa davant d’un ictus

L’ictus és un accident vascular, semblant a un infart al cervell. És un problema molt greu, però si s’actua amb rapidesa es poden evitar danys irreversibles.

Tens MPOC? Millora casa teva i la qualitat de vida

Recomanacions per millorar la qualitat de vida de les persones amb Malaltia Pulmonar Obstructiva Crònica.

La diabetis en els infants

Quins símptomes ens poden fer sospitar que una criatura té diabetis del tipus 1?

Síndrome de l’intestí irritable

Aprèn a cuidar-te per millorar en qualitat de vida.

El calçat d’esport

Triar bé el calçat per a un esport que facis assíduament t’ajudarà a evitar lesions.

Comprar calçat esportiu

Recomanacions per comprar calçat esportiu

Fes petits canvis per evitar el sobrepès

Perquè és més fàcil que haver de perdre els quilos que et sobren... i no tornar a recuperar-los.

La motxilla de l’escola i l’esquena

Triar-la, organitzar-la i portar-la adequadament evita lesions i mal d’esquena.

Síndrome de la classe turista

Qualsevol viatge llarg fa que augmenti el risc de trombosi, independentment del vehicle i la classe en què es viatgi. Consells per prevenir-ho

Evita intoxicacions alimentàries quan cuinis

La major part de les intoxicacions alimentàries sorgeixen quan manipulem, preparem o conservem els aliments.

La quinoa

Font de proteïna vegetal

La ciàtica durant l’embaràs

La curvatura de l’esquena, les males positures i la falta de to muscular són les causes principals de la ciàtica a l’etapa final de l’embaràs.

Els greixos trans

Són una classe d’àcid gras insaturat que si es consumeix en excés fa augmentar el risc cardiovascular.

Els medicaments i el sol

Fer servir alguns medicaments i productes cosmètics pot provocar reaccions negatives a la pell quan ens exposem al sol. Cal que les coneguis i que prenguis precaucions.

Embarassada, vacuna’t davant de la tos ferina

A causa de la possible gravetat per als nadons, els experts de la Societat Espanyola de Ginecologia i Obstetrícia recomanen a les embarassades vacunar-se a cada gestació.

El tema de la sal

La sal, en quantitats petites, és imprescindible per a l’organisme. Això no obstant, consumir-ne en excés és molt perjudicial.

Alimentar-se conscientment

Menjar i estar atent a l’acte de menjar és útil per reduir el consum excessiu de calories de manera involuntària.

Cal enfortir el “core” per evitar el mal d’esquena

Els dolors de la zona inferior de l’esquena sovint són d’origen muscular. Per prevenir-los i evitar lesions, cal enfortir els músculs centrals del cos.

Tens rinitis?

Per millorar-ne els símptomes, de vegades es fa servir medicació subministrada en esprai nasal. A continuació, consells per utilitzar-la correctament.

La diabetis del cuidador

Un cuidador és una persona que dedica temps i esforç a comprendre una malaltia i a tenir cura de la persona que està malalta.

Més aliments saludables… i menys de no saludables

Els experts coincideixen en l’afirmació següent: té més sentit disminuir el consum d’aliments no saludables que augmentar el consum d’aliments saludables.

Piràmide de la hidratació saludable

La Societat Espanyola de Nutrició Comunitària recomana consumir aigua com a primera opció de beguda i, alhora, evitar consumir begudes alcohòliques.

Evita la cistitis

La cistitis és la inflamació de la bufeta de l’orina. De vegades, però no sempre, està provocada per una infecció. Consells per evitar la cistitis no infecciosa.

La maniobra de Heimlich per als infants

Les criatures es poden escanyar mentre mengen o juguen amb objectes petits, i de vegades l’objecte ingerit pot passar a les vies respiratòries.

Ardor d’estómac durant l’embaràs

L’acidesa o l’ardor d’estómac és el símptoma del reflux gastroesofàgic, habitual durant l’embaràs a mesura que creix l’úter. Recomanacions per alleugerir-ne els símptomes.

L’alcohol, sempre un risc

No hi ha res que justifiqui beure per motius de salut. La idea que el consum moderat d’alcohol és beneficiós és un mite.

Probiòtics i prebiòtics

Són productes diferents, tot i que els dos són beneficiosos per a l’intestí. Descobreix on els pots trobar, i quan i com cal consumir-los.

Les plantes medicinals

Poden alterar els efectes d’altres fàrmacs. Recorda que cal consultar-ho sempre amb el metge abans de prendre cap medicació fabricada a laboratori o d’origen natural.